Tilaa Selkosanomat Mainos 22.06.2026 Kuuntele uutinen Tilaa Selkosanomat edullisesti! Maailman asiat selkokielellä.
Suomalaiset haluavat matkustaa lomalla uusiin paikkoihin Suomi 25.06.2026 Kuuntele uutinen Suomalaisilla on tapana suunnitella lomansa ajoissa. He haluavat löytää hyvän ja sopivan kohteen. Monille tärkeitä ovat uudet kokemukset, ruoka ja paikallinen kulttuuri.
Lehtokotilo on haitallinen tuholainen Arki 23.06.2026 Kuuntele uutinen Suomen luonnossa elää useita kotilolajeja. Jotkut ovat harmittomia, mutta esimerkiksi lehtokotilo on haitallinen puutarhassa.
Britannian pääministeri Keir Starmer eroaa Maailma 22.06.2026 Kuuntele uutinen Britannian pääministeri vaihtuu. Britannian pääministeri Keir Starmer kertoi maanantaina, että hän eroaa. Starmer eroaa, koska hänellä ei ole enää luottamusta pääministerin tehtävään.
Mukavaa juhannusta! Suomi 18.06.2026 Kuuntele uutinen Tällä viikolla vietetään juhannusta. Juhannus on keskikesän ja yöttömän yön juhla. Perjantaina 19.6. on juhannusaatto. Lauantaina 20.6. on juhannuspäivä.
Mökkeily kiinnostaa edelleen suomalaisia Suomi 17.06.2026 Kuuntele uutinen Mökkeily on edelleen monelle tärkeää, mutta se on vähentynyt. Kiireinen arki, pitkät matkat ja nousseet hinnat vaikuttavat mökkeilyyn.
Luonto on lähellä Turun saaristossa Suomi 16.06.2026 Kuuntele uutinen Turun saaristossa liikkuu joka kesä paljon matkailijoita, mökkeilijöitä ja veneilijöitä. Syksyllä saaristo hiljenee. Monilla saarilla asutaan kuitenkin ympäri vuoden.
Paavi Leo vihki Sagrada Familian tornin Maailma 13.06.2026 Kuuntele uutinen Paavi Leo vihki uuden tornin käyttöön Sagrada Familia -kirkossa Barcelonassa, Espanjassa. Maailman korkein kirkko on viimeinkin pian valmis. Kirkkoa on rakennettu jo lähes 140 vuotta.