Tilaa Selkosanomat Mainos 27.10.2025 Kuuntele uutinen Maailman asiat selkokielellä. Tilaa nyt Selkosanomat kotiisi edullisesti!
Avohakkuita yritetään vähentää Suomi 03.11.2025 Kuuntele uutinen Suomessa otetaan käyttöön todistus, joka suojelee metsiä avohakkuilta.
Idil Hussein teki historiaa Suomi 31.10.2025 Kuuntele uutinen Idil Hussein on ensimmäinen somalitaustainen nainen, joka on väitellyt Suomessa tohtoriksi. Hussein väitteli tohtoriksi Helsingin yliopistossa kesällä.
Viikonloppuna juhlitaan halloweenia Viikon kuva 30.10.2025 Kuuntele uutinen Halloween on nykyisin suosittu juhla monissa maissa. Yhdysvalloissa halloweenia juhlitaan lokakuun viimeisenä päivänä. Tänä vuonna halloween-juhlat ovat perjantaina 31. lokakuuta.
Metsäkauris on yleinen Suomen luonnossa Arki 30.10.2025 Kuuntele uutinen Suomessa elää muutamia hirvieläinlajeja, kuten hirvi, valkohäntäpeura ja metsäkauris. Metsäkauris on tästä joukosta pienin.
Ilmavoimat luopuu hakarististä Suomi 30.10.2025 Kuuntele uutinen Suomen Ilmavoimien lipuissa on ollut hakaristi. Nyt Ilmavoimat luopuu hakarististä.
Alfa-PVP aiheuttaa ongelmia Suomi 30.10.2025 Kuuntele uutinen Muuntohume alfa-PVP:n käyttö on lisääntynyt Suomessa. Alfa-PVP:n käyttäjät ovat usein sekakäyttäjiä eli he käyttävät eri huumeita ja alkoholia sekaisin.
VR ottaa käyttöön Allegro-junat Suomi 29.10.2025 Kuuntele uutinen VR ottaa käyttöön uudelleen Allegro-junat. Allegro-junat alkavat liikennöidä Helsingistä Turkuun ja Ouluun. Aiemmin Allegrot kulkivat Helsingistä Pietariin.
Otsonikerros vahvistuu Maailma 29.10.2025 Kuuntele uutinen Maapallon otsonikerros vahvistuu. Otsonikerros suojelee maapalloa. Eri maiden yhteistyö on kannattanut.